torsdag den 27. februar 2014

Biotop 5 - Bål fra sommeren

Nu vi har om friluftsliv og frilufts aktiviteter synes jeg det var oplagt at dele et billede med jer. Billedet er fra sommeren 2012, og taget ved et kolonihavehus ved havnen i Aabenraa.

Om sommeren bruger man (jeg) bare mere tid udenfor, og en af aktiviterne er at grille, have bål og hygge sig med det. Min søn elsker det, og ser det også som en oplagt aktivitet at gøre, uanset institution. Det kan være bofællesskaber, børnehaver osv. I min 2. praktik var jeg i et bofællesskab, og der grillede vi da om aftenen, når vejret var til det :)

Hvis man tænke pædagogiske overvejelser ind i "Bål-aktivitet" med børnehavebørn, så vil jeg da mene, at motorikken bliver styrket, der er socialt samvær, og børnene får lov at være i naturen. Og det at være i naturen er jo i sig selv rigtig godt og ikke mindst sundt. Hvis man vil gøre et større projekt ud af det, kunne man fx have tema om miljøansvar og gøre børnene mere miljøbevidste. De kunne hjælpe med at hugge brænde/finde brænde til bålet og være med til at lave dejen til fx pølsehorn.
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på sangen "der er lejrbål her", den vil man jo kunne synge mens man varmede sine snobrød evt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Her kan du skrive en kommentar til mit arbejde