mandag den 10. marts 2014

Biotop 6 - Regnmåling - Klima

Natur og naturfænomener er emnet i biotopopgave 6. 

Jeg har forsøgt at lave en regnmåler. Klimaet er et naturfænomen.

Til at lave en regnmåler skal jeg bruge et glas med lige sider eller en halv mælekarton.
Når jeg har fundet det, skal jeg have tapet en lineal fast. Jeg kan også vælge selv at tegne en lineal med en sprittusch.
Linealen skal sidde så 0 flugter med den indre bund i glasset.

Hvis jeg vil have et billede af, hvor meget det har regnet er jeg nødt til at stille min regnmåler op et døgn før jeg måler. Jeg kan notere hvor mange millimeter nedbør der er faldet det sidste døgn.
Kilde: http://www.skoven-i-skolen.dk/default.asp?m=17&a=1029

Her er billeder af min foreløbig process.


De står nu udenfor og i morgen kigger jeg til dem.

Dagen efter.... 

Resultatet efter en nat med blæst og lidt regn



Det er lidt svært at se på billederne.. Men der kom faktisk lidt vand/regn. 
ca. 2-3 mm. 

Mælkekartons-måleren var der intet vand i. Måske er det fordampet eller ud-tørret i kartonen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Her kan du skrive en kommentar til mit arbejde